Owner Post Friends Follow Dash



Moonlight
Twinkle Like Star♥

Bonjour!


Hello and welcome to my blog
Please be nice yyaa!

Tagboard

⊰HOVER ME!⊱
Please leave your footstep :D Love Youu!~ D.O Wifey!



Followers


I'm A Member!




Skins by: IlliShuhada
Basecode : PikaChan
Best viewed in Mozilla and Google Chrome
Adalah haram untuk buka page source dan curi code di sini

First Impression: Samyang Hot Chicken Flavor Ramen


Hulla.Im back. Hahaha, macam dah lama je aku tak update blog ni kan. haih dah berzaman rasanya .. kekekeke. Okay kali ni aku nak cerita sikit pasal ramen korea yang tengah famous tu haaa. Aku tak sempat nak buat video.. lagipun aku ni bukan vlogger. kekeke. so aku nak buat review je pasal benda ni :D

Tu haa ramennya . HALAL okay :) 

Mana aku dapat ramen ni? okay aku dapat ramen ni dari akak aku. aku suruh dia belikan untuk aku. hahaha. tak silap aku harganya RM6 berapa sen tah sepeket. Mahal tapi untung woo. Pek dia besar woo. Tak rugi wooo xD . kekekeke. First time aku dapat ramen ni kan, visual dia okaylah, cantik. Lagipun saiz dia besar! Serius besar sikit dari maggi. Hahahaha. Nak masak ramen ni kan, macam masak maggi goreng. Tapi time boiling ramen ni kena lama sikit. Kena 5 minit. Sebab mee dia besar and tebal. Makan sikit pun dah kenyang.  Pastu kena buang air didihan tu. tapi kena tinggalkan sikit air tu sebab nanti kita kena masukkan perencah dia pastu goreng dalam 30 saat. Lepas tu, angkat lah mee tu dan hidangkan. Jangan lupa letak bijan dengan rumpai laut. Ha tu dia ada bagi dalam  ramen tu. Jangan risau okay. HAHAHAHA.

Dah siap tu, apa lagikan...makanlah! hahahaha. Time nak makan ni, aku tak makan sorang, aku ajak adik aku makan sekali. takut tak habis pulak .. hahahaha. Masa mula-mula aku makan ramen ni kan, suapan pertama lah. My first thought be like taklah pedas sangat.. sedap. Then aku makan lagi lah sampai suapan ke berapa tah. Aku mula nak nangis. Serius wei PEDAS TERAMAT. Air mineral 1.5 liter tu aku minum tinggal separuh. Pedas dia memang tak boleh cerita. Nak hilangkan pedas tu, aku sampai makan ice. MEMANG PEDAS. Walaupun pedas tapi sedap. Dah hilang pedas tu, apa lagi aku makanlah lagi. hahaahaha. Tapi bukan aku yang habiskan ramen tu, adik aku yang habiskan. Dia kata, pedas tapi sedap XD. Haih setahu aku, adik aku ni tak makan pedas. Tapi lepas makan ramen ni kan, dia terus suka makan pedas. hahahaha. apaalaaa :D

Actually, kalau nak makan ramen  ni, kena sediakan susu atau yogurt. Kenapa kena sediakan? Mestilah buat minum. Katanya kalau minum susu or yogurt pedasnya cepat hilang. hahaha, tapi tak tahulah, aku tak pernah try. hahaha. Hah tu je lah first impression aku pasal ramen ni. Apa2 pun, ramen ni memang sedap. *thumbs up* Kalau nak makan, pastikan ada logo halal yaa! Pastikan yang halal! Okay lah tu je aku nak cerita. hehehehe.

Okay bye.
Assalamualaikum. :)